Dames 1 naar Promotieklasse!

VV Forza Dames 1 promoveert naar promotieklasse

Op dinsdag 9 april zou het dé wedstrijd zijn; VV Forza Harfsen-Laren Dames 1 zou haar kampioenswedstrijd spelen in Vorden. Maar het liep onverwachts anders en het team werd al kampioen op zaterdag 6 april, zonder zelf een bal aan te raken. Ondanks deze onverwachte wending gingen de dames er vol voor in Vorden. Met als kroon op hun werk; de overwinning en de promotie naar de promotieklasse.

In de 1e klasse was het lang spannend wie er met de kampioenstitel van door zou gaan en kon promoveren naar de promotieklasse. De strijd liep tussen Kerkemeijer Gemini Dames 3 en VV Forza Harfsen-Laren Dames 1. In het weekend voorafgaande aan de kampioenswedstrijd moest zowel Gemini als Forza nog spelen. De dames van VV Forza pakten in de een-na-laatste wedstrijd de volle vijf punten. Daarentegen liet Kerkemeijer Gemini onverwachts drie punten liggen in hun wedstrijd. Dat betekende voor de dames 1 van VV Forza dat zij niet meer in te halen waren in de poule en zich dus al op zaterdag 6 april kampioen mochten noemen van de 1e klasse.

Maar dat maakte de laatste wedstrijd tegen Dash Vorden Dames 4 niet minder spannend. Er was veel publiek naar Vorden gekomen om de teams aan te moedigen. De tribunes zaten vol en mensen hadden trommels en toeters meegenomen voor de nodige reuring. De eerste set werd geopend door een serve van Femke Wissink. Helaas door blessure heeft ze grotendeels van het seizoen haar motiverende bijdrage geleverd vanaf de zijlijn. Na deze opening werd ze dan ook direct weer gewisseld, omdat ze nog niet voldoende hersteld is. De punten liepen gelijk op. De dames zaten in elke hoek van het veld en brachten de pass naar Carlijn Klumpenhouwer, de set-upper. De aanvallers maakten de bal af met een mooie smash of een tactische prikbal. De eerste set eindigde in een 29-27 overwinning voor Dash.

De tweede en derde set eindigde beide in 16-25 winst voor VV Forza. In de vierde set werd de spanning weer opgevoerd. Wordt het een vijfsetter of maken de Forza-dames het af? De set verliep met bewonderingswaardige reddingen en rake punten. Aan het einde van de set kwamen er enkele publiekswissels van de teams. Elize Hoentjen, een van de vaste invallers van dames 1, gaat volgend jaar naar een andere vereniging en was de publiekswissel voor VV Forza. Ze werd hartelijk bedankt voor haar inzet het afgelopen seizoen en ontving een klein presentje van de dames. Ook de andere vaste invaller, Noor Haijtink, werd bedankt voor haar inzet. Na verschillende applaussalvo’s over en weer werd er gestreden om de laatste punten. Met een setstand van 22-25 wist VV Forza ook deze laatste set binnen te slepen en na een wedstrijd van ±2 uur af te sluiten met een 1-3 winst. Terechte kampioenen!

De dames werden na de wedstrijd in het zonnetje gezet en namen de kampioensschaal in ontvangst. Ook ontvingen ze diverse presentjes van andere teams. De avond werd afgesloten in de kantine van Dash Vorden. Door dit kampioenschap komt VV Forza Harfsen-Laren dames 1 volgend jaar uit in de promotieklasse.

Foto’s door Petra’s Perspectief: VV Forza dames 1 viert kampioenschap