bal

Geen geld voor sport? Volwassenenfonds helpt!

Het is momenteel een financieel lastige tijd voor veel huishoudens door de gestegen prijzen voor o.a. energie, brandstof en voedsel. Daardoor dreigt sporten in de knel te komen. Dat moet niet en mag niet gebeuren. Sporten is gezond, helpt voor ontspanning en een gelukkig leven. We vinden het belangrijk dat iedereen de mogelijkheid heeft om te sporten. Daarom wijzen we je graag op het Volwassenenfonds sport en cultuur in de gemeente Lochem.

Het Volwassenenfonds Sport en Cultuur is een fonds dat tot maximaal € 250,- aan contributie vergoed. Dit wordt rechtstreeks aan de vereniging betaald door het fonds. Dit kan volledig dekkend zijn. Mocht de contributie van de vereniging hoger zijn, dan is overige contributiebedrag is voor de volwassene zelf of moet er met de vereniging gekeken worden wat er mogelijk is voor dit bedrag. In het geval van onze volleybalvereniging is dit bedrag nagenoeg dekkend (contributie voor volwassenen bedraagt € 251,-).

Wil je meer weten over dit fonds en weten of het fonds iets voor jou kan betekenen?  Lees meer op de website van ’t Baken of de website van Volwassenenfonds. Of neem contact op met Christian Beuzel van Welzijn Lochem via c.beuzel@welzijnlochem.nl of bel hem op 06 307 997 79 en dan kijken jullie samen naar de mogelijkheden.

Jeugdfonds

Voor gezinnen met kinderen t/m 17 jaar probeert het jeugdfonds bij te springen voor deelname aan sport en cultuur tot een bedrag van maximaal € 225,-. Je vindt hier meer informatie over op deze website. Mocht je liever persoonlijk contact hierover, dan kun je contact opnemen met Stichting Welzijn Lochem, via m.deweerd@welzijnlochem.nl of telefoon (0573) 29 70 00.

Word intermediair

Kom je zelf niet in aanmerking voor dit fonds maar wil je wel graag mensen helpen bij het aanvragen van deze financiële ondersteuning? Meld je aan als intermediair.