WK Volleycarrousel – de Druifjes pakken tweede plek

Jongwachters – Winnaars WK Volleybalcarrousel

De Druifjes van VV Forza – 2e plek

Zondag 18 september jl. stonden 8 teams klaar om met elkaar te volleyballen op het prachtige terrein van de kleine Carrousel aan de Koebushorst in Laren. Helaas hadden een aantal teams op het laatste moment afgemeld, maar dat mocht de pret niet drukken. Goed gemotiveerd gingen de teams aan de bak. Het veld was nat, de bal was nat, de scheidsrechter was nat en de spelers waren nat, maar er werd lekker gevolleybald.

St. Welzijn Lochem, Maatschappelijk Belang Lochem en St. Lochems Steunfonds heeft in samenwerking met volleybalverenigingen Avanti Lochem, v.v. Forza Harfsen/Laren en BVC ‘73 Barchem het initiatief genomen voor dit volleybaltoernooi. Helaas hadden een aantal teams op het laatste moment afgemeld, maar dat mocht de pret niet drukken. Goed gemotiveerd gingen de teams aan de bak. Het veld was nat, de bal was nat, de scheidsrechter was nat en de spelers waren nat, maar er werd lekker gevolleybald.

Stichting Welzijn Lochem heeft in samenwerking met Avanti Lochem, v.v. Forza Harfsen/Laren en BVC ‘73 Barchem het initiatief genomen voor dit volleybaltoernooi. Tijdens het WK volleybal voor vrouwen van 23 september tot en met 15 oktober verblijft het Argentijnse team in de gemeente Lochem. Deze WK volleycarrousel is de start van de Argentijnse weken. Natuurlijk hopen we allemaal dat Nederland het FIVB WK volleybal vrouwen 2022 gaat winnen, maar wij juichen de komende weken ook voor Argentinië.

Tijdens de volleycarrousel van afgelopen zondag kon er geoefend worden met de ‘Smashmeter’ en de ‘Headsmash’. Dit oefenmateriaal werd aangeboden door de Nederlandse Volleybalbond.

De deelnemers aan de WK volleycarrousel speelden voor een mooie prijs, t.w. VIP tickets voor de WK wedstrijd Nederland – Kenia in het Gelredome, Arnhem. Uiteindelijk sleepten de ‘Jongwachters’ deze mooie prijs binnen. De ‘Druifjes’ van v.v. Forza, Anouk Platerink, Pien Brinoord & Sjuul Haijtink, behaalden de 2e prijs. Deze meiden gaan als heuse VIP naar de WK wedstrijd Argentinië-Colombia. De prijzen werden uitgereikt door wethouder Sport, Lex de Goede, van de gemeente Lochem & Ilse Wonink van Stichting Welzijn Lochem.

Woensdag 21 september zal het Argentijnse team in Lochem neerstrijken. Zij verblijven in hotel Hof van Gelre. Op donderdag 22 september a.s. vindt dan de landenpresentatie plaats in Apeldoorn. Marja Keppels van v.v. Forza Harfsen/Laren zal de Argentijnse vlag presenteren. Vrijdag 23 starten dan al de eerste WK wedstrijden. Nederland gaat direct van start tegen Kenia.

Voor alle leden en vrijwilligers van v.v. Forza Harfsen/Laren heeft het bestuur WK kaarten geregeld. Zondag 25 september a.s. zijn alle jeugdleden t/m 18 jaar uitgenodigd. Opgeven kan via jeugd@vvforza.nl

Maandag 26 september gaat het bestuur, commissieleden, scheidsrechters en overige vrijwilligers naar het WK in Arnhem. En op zondag 2 oktober zijn alle senioren (competitie spelend, recreanten en All Old Stars) uitgenodigd. Opgave via Irthe.

Laten we hopen dat de media ook eens wat extra aandacht besteed aan deze prachtige sport. Volleybal verdient dat!