Zilveren bondsspeld voor Marja Keppels

Zilveren bondsspeld voor Marja Keppels, VV Forza

Marja Keppels, voorzitter van volleybalvereniging VV Forza uit Harfsen-Laren, heeft tijdens de Algemene Ledenvergadering op 4 november jl. een zilveren bondsonderscheiding opgespeld gekregen.

Marja is bij “alles wat volleybal is” betrokken. In 1999 is ze begonnen als lid van de technische commissie, vervolgens mede-initiator, coördinator en bestuurslid voor het opzetten van CMV Berkelstreek en contactpersoon Jeugd bij Tornado. Ook zette ze mede het scholenproject op, om leerlingen van de basisscholen in de gemeente Lochem kennis te laten maken met volleybal en te stimuleren om lid te worden. In die jaren zijn er nog nooit zoveel CMV teams geweest!

Vanaf 2013 werd Marja voorzitter van de volleybalvereniging Tornado, in 2017 is deze Larense vereniging gefuseerd met SV Harfsen afdeling Volleybal en is de naam van de club VV Forza.
In de tussenliggende jaren was Marja ook nog eens actief als trainster, coach, vaak zelfs van meerdere teams tegelijk! Ieder “gaatje”, uitval ven een trainer, of bedenk het maar… Marja Keppels vulde het zelf allemaal in!

Ook een initiatief van Marja was om de jongens uit de omgeving in één team te laten spelen (de verenigingen uit de buurt hadden niet voldoende jongens in de jeugdcategorie om een team te vormen).
Onlangs bleek dat het herenteam van VV Forza niet verder kon spelen vanwege een tekort aan spelers. In Holten bij volleybalvereniging Mintonette hadden ze hetzelfde probleem. Marja kwam dit ter ore en heeft contact gelegd tussen beide teams. De heren komen nu als gezamenlijk team uit in de competitie.  Helaas is de aanwas van jongens en mannen bij het volleybal nog steeds minimaal.

Daarnaast heeft Marja Keppels zitting in het bestuur van de “Stichting Braninkhal” en bedacht ze de aanpassingen van de huidige tribune en voerde ze deze ook nog eens handmatig uit, met behulp van vrijwilligers.

Marja toont altijd een onvermoeibare inzet, is zeer laagdrempelig te benaderen en altijd in de gelegenheid om een extra avond te overleggen voor ingelaste bijeenkomsten.
Op 4 november jl. nam ze afscheid als voorzitter.

Marja, bedankt voor je inzet al deze jaren en namens de vereniging van harte gefeliciteerd met de zilveren bondsspeld en oorkonde.