Coronavirus

Corona protocol v.v. Forza – update 13 november 2021

Update naar aanleiding van persconferentie d.d. 12 november 2021

De nieuwe coronamaatregelen hebben ook invloed op onze wedstrijden en trainingen. We kunnen gelukkig blijven volleyballen maar met de volgende maatregelen/aanpassingen:
– publiek is niet toegestaan bij trainingen en wedstrijden
– Kantine gaat om 20:00 uur dicht
– Placering in de kantine
– Coronatoegangsbewijs (CTB) verplicht vanaf 18 jaar (uitgezonderd personen die beroeps- of bedrijfsmatig werkzaamheden verrichten. Dat betreft o.a. onderhoud professionals, trainers/coaches (ook van de uitclubs), vrijwilligers, etc.)
– Na scannen CTB is 1,5 meter afstand niet meer verplicht maar blijft wel dringend advies.
Houd je aan de basisregels zodat we kunnen blijven sporten 🏐.

Verplichte scancontrole QR code d.d 6/11/2021

Helaas is ook v.v. Forza vanaf zaterdag 6 november a.s. verplicht om uw/jouw QR code te scannen voor toegang tot onze sportaccommodaties en dus ook onze trainingen/wedstrijden. Dit is een verplichting vanuit de overheid.

Wij vragen daarom iedereen bij binnenkomst in de sporthal zich door ‘onze vertegenwoordiger bij de deur’ te laten scannen. Wij doen dit o.b.v. goed vertrouwen. Bestuursleden, ouders, oudere jeugd, vrijwilligers spreken elkaar aan op deze verplichting. Tenslotte willen we allemaal blijven sporten en vooral voorkomen dat de samenleving weer op slot gaat.

Vriendelijk verzoek aan een ieder 18 jaar en ouder die vanaf 6 november a.s. komt trainen, spelen of een wedstrijd bezoekt om de CoronaCheck app gereed te houden. Heeft u geen QR code, een negatieve testuitslag welke u kunt aantonen of heeft u klachten, dan zijn wij helaas genoodzaakt u uit de sporthal te weren.

Laten we met z’n allen de veiligheid van elkaar vooropstellen en daarnaast de sportiviteit en gezelligheid bewaken! Dank voor de medewerking en begrip!

Algemeen
Naast en in lijn met de algemene richtlijnen van het RIVM en het protocol verantwoord sporten van het NOC*NSF gelden de volgende specifieke richtlijnen in de Braninkhal in Laren en Hoeflo in Harfsen.

Blijf thuis bij:

• De volgende (ook milde) symptomen: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid en koorts;
  • Als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38,0 C) en/of benauwdheidsklachten heeft;
  • Als iemand in de afgelopen 14 dagen in jouw huishouden of nabije omgeving positief is getest op Covid-19.

Wedstrijden Jeugd en Senioren

• Lees de posters bij de accommodatie en volg de looproutes en aanwijzingen van de beheerder/toezichthouder ter plekke op.
  • Schud geen handen, maar begroet collega’s en teams wel;
  • Schoonmaken scheidsrechtersstoel, banken en andere materialen;
  • Kom zoveel mogelijk in wedstrijdkleding naar de wedstrijden;
  • Laat geen spullen in de kleedkamer liggen;
  • Douchen kan/mag, maar houd 1,5 m afstand!
  • De trainer/coach/aanvoerder is verantwoordelijk voor een presentielijst (i.v.m. mogelijk contact onderzoek). Deze lijst hoeft niet afgegeven te worden, dient voor eigen administratie.
  • Niet schreeuwen en yellen, maar rustig vieren van een punt.
  • Ook 1,5 meter afstand voor wissels en coach ouder dan 18 jaar en coach tot spelers van de ABC jeugd.
  • Bij een uitwedstrijd: advies om een mondkapje te dragen als mensen uit een ander huishouden in uw auto meerijden, met uitzondering voor kinderen tot 12 jaar.

Wedstrijden CMV

• Lees de posters bij de accommodatie en volg de looproutes en aanwijzingen van de beheerder/toezichthouder ter plekke op;
  • Bij het veld is 1 begeleider toegestaan. Alle andere begeleiders en chauffeurs moeten plaatsnemen op de tribune en zich registreren als toeschouwer.

Publiek

• Vanaf 13 november 18.00 uur is publiek 3 weken niet meer toegestaan bij sportactiviteiten.

Sportcafés

• De sportcafés bij de sporthallen zijn vanaf 13 november vanaf 20:00 uur ’s avonds gesloten.

Wij vragen een ieder zich aan deze richtlijnen te houden om zo veilig en gezond sporten mogelijk te maken.

Bestuur VV Forza